2013. március 6., szerda

Vegának lenni


Ahogy jön a jó idő, megjelennek a piacon a friss zöldségek és gyümölcsök, egyre több fórumon hallunk a méregtelenítés fontosságáról és MI is elgondolkodunk. Vajon mondjunk le a húsevésről?
A legismertebb állatvédő szervezet, a PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) 1980-ban alakult. A non-profit szervezetnek 300 dolgozója és több mint 2 millió támogatója, aktív tagja van, ezzel a világ legnagyobb állatvédő szervezete. A szlogenjük: „animals are not ours to eat, wear, experiment on, or use for entertainment, or abuse in any way”.
A PETA legtöbb vega életmódra buzdító hirdetéséhez csinos, ismert vegetáriánus nőket kér fel és a vega életmódot a szexisséggel, bujasággal párosítja. A szervezet több állandó és visszatérő üzenetet, képi megjelenítési formát használ – mindössze a modelleket cseréli le időről időre. A mai cikkünkben összegyűjtöttünk Nektek néhány vegetáriánus életmódra buzdító reklámot.
Mert vegának lenni szexi… 

Mint Éva a Paradicsomban…
A melltartót és a bugyit zöld levek helyettesítik. A plakátokhoz mindig hírességeket kérnek fel, a cél az, hogy az emberek elhiggyék – vegának lenni szexi. Igaz a reklámban nem térnek ki arra, hogy ez miért is van így, említést sem tesznek az állatok jogairól…

Az ember is állat…
Pamela Anderson a legismertebb vegák egyike. Több ilyen hirdetésben is megjelent, így nem kérdés, hogy a PETA-nak is pózolt. A korábbi hirdetésekkel szemben a non-profit szervezet drasztikusabb eszközökhöz nyúlt. A bujaság és a meztelenség megmaradt, azonban ezekhez sokkal radikálisabb üzenet társult – ugyanolyan „húsrészekből” állunk, mint az általunk elfogyasztott állatok, ugyanolyan húsból vagyunk, mint az állatok, az emberek is csak állatok.
A hirdetés szinte azonnal betiltásra került, a vád: a képi megjelenítés és az üzenet túl szexista. A reklám véleményünk szerint sokkal hatásosabb és figyelemfelkeltőbb, mint a korábban bemutatottak. A hirdetés természetesen más modellek közreműködésével is elkészült... 

Spice up your life!
A PETA Ázsiai – Csendes Óceániai szervezetének bevett hirdetési formája. A csinos, vega nők maradnak, a zöld levelek helyett azonban chili paprikával fedik el bájaikat. A reklám egyértelműen alkalmazkodik a helyi sajátosságokhoz, a célcsoport ízlésvilágához.
Véleményünk szerint továbbra is a Pamela Anderson reklám kommunikációs üzenete a hatásosabb.

Hagyd, hogy a vegetarianizmus eluralkodjon Rajtad…
Újabb népszerű kép megjelenítése a PETA-nak. A pucérságot most a zöldség-ruha váltja fel. A képek meghökkentőek, esztétikusak, lenyűgözően szépek. A nők és a zöldségek is jól mutatnak egymáson és egymás mellett.

Eating meat got you down?
Újabb népszerű PETA üzenet. A háttér hozzá rózsaszín… Ki kívánná meg azt a lekonyuló virslit… Bezzeg a meredező banánt… Ez a reklám vajon nem szexista?

Légy természetes
Gyümölcs, malacka, zöld háttér – légy természetes. Talán a legegyszerűbb üzenet. Igaz a „go natural” üzenet nem zárja ki a húsfogyasztást, sőt… MI inkább úgy értelmezzük, hogy légy természetes, ne fogyassz mesterséges alapanyagokból készült ételeket… De ez esetben ez a szlogen is a vega életre buzdít.

Az indokolatlan meztelenség...
Ezt tényleg nem értjük. Alicia Silverstone pózol az alábbi képen. Se egy zöld levél, se egy kosár gyümölcs vagy egy aranyos fejű állatka. Őszintén szólva, MInket nem motivál a zöldség fogyasztásra az, hogy Alicia vega és meztelen. Lehet, bennünk van a hiba?

És a végére egy ráadás… A kutatások kimutatták, hogy a vegák jobbak az ágyban. Nem hiszed? Katt a betiltott reklámra! 

Összegezzünk!  A PETA munkássága igen fontos és tiszteletre méltó! A hirdetései alapvetően jók, figyelem felkeltőek, provokatívak és szépek. Egy-két üzenet ugyan véleményünk szerint félrecsúszott, valamint néhány esetben a meztelenséget ok nélkül használják a kreatív alkotók… De fontosnak tartottuk megosztani Veletek is a nonprofit szervezet legismertebb reklámjait.
Ugyan vegetáriánusok nem lettünk, a Pamela Anderson hirdetés azonban mindenképp elgondolkodtató volt a számunkra is…

Princz Viktória
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése