A felháborodott vegánok háborút indítottak a karácsonyi süti ellen
Ne általánosítsunk, valószínűleg csak néhány hiperérzékeny vegánról van szó és nem ez a sztenderd álláspont, túlzás lenne tehát ünnepi kultúrharcot kiáltani amiatt, hogy páran a kelleténél kicsit komolyabban vettek egy karácsonyi hirdetést, de azért szórakoztató.
Olaszországban az keltett némi szubkulturális felháborodást, hogy a panettonét (ez az a hagyományos karácsonyi kuglóf, amit telepakolnak mazsolával és aszalt gyümölccsel) készítő Motta reklámjában az alternatív táplálkozás olyan kvázi szakrális alapanyagain gúnyolódtak egy picinykét, mint a tofu, a szejtán vagy a tengeri hínár.
A TV-hirdetés azzal büszkélkedik, hogy ezek helyett ők bezzeg a hagyományos receptet követik, és bár a reklám végén még egy „Scherzo!” (vagyis poén) is elhangzik, ez nem hatotta meg a harciasabb vegánokat.
Nevetséges és szánalmas
– mondja a vegán gasztroblogger, aki szerint megengedhetetlen, hogy az alternatív étkezést követőkből viccet csinálnak. Egy másik szerint amilyen körülmények között tartják sok helyen a baromfit és a teheneket, igazán nincs itt semmi nevetnivaló.
(Az mondjuk tényleg különlegesebb volt, amikor szélsőjobbos aktivisták kolbászokkal támadtak egy vegán kávézóra Tbilisziben.)